Ενημερωτικό σημείωμα οδηγιών κατά τη διάρκεια των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων

Υποχρεώσεις των μαθητών/-τριών κατά τη διάρκεια της εξέτασης

  1. Η κατανομή των μαθητών/-τριών στις αίθουσες εξέτασης γίνεται με αλφαβητική σειρά, με την ευθύνη του Διευθυντή του Λυκείου, ο οποίος συντάσσει ονομαστική κατάσταση εξεταζομένων σε κάθε αίθουσα. Η τοποθέτηση των μαθητών/-τριών στις θέσεις και ο έλεγχος είναι ευθύνη των επιτηρητών. Παρέκκλιση επιβάλλεται στην περίπτωση αδελφών ή συγγενών μαθητών/-τριών.
  1. Οι μαθητές κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή άλλα αντικείμενα όπως Smartwatches. Επίσης, δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν διορθωτικό (blanco) ή διορθωτική ταινία. Για τον έλεγχο υπεύθυνοι είναι οι επιτηρητές. Για τα εξεταζόμενα μαθήματα των θετικών επιστημών οι μαθητές μπορούν να φέρουν μαζί τους γεωμετρικά όργανα. Η κατοχή κινητού τηλεφώνου απαγορεύεται ρητά στον χώρο του σχολείου, όχι μόνο στις αίθουσες διδασκαλίας και εξέτασης. Οι μαθητές εκτός από τα στυλό μπλε χρώματος ανεξίτηλης μελάνης συνιστάται να έχουν μαζί τους ένα μπουκαλάκι νερό.
  2. (περισσότερα…)

Υποβολή ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις

Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων Μουσικών Μαθημάτων «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» για εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, του ΑΠΘ, του Ιονίου Πανεπιστηµίου, του Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων κα

Τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024

Επίσκεψη μαθητών του ΓΕΛ Σητείας στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Πραμάντων Δήμου Βορείων Τζουμέρκων Ιωαννίνων

Επίσκεψη στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Πραμάντων Δήμου Βορείων Τζουμέρκων Ιωαννίνων πραγματοποίησαν 40 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου Σητείας την Τρίτη 16 Απριλίου 2024. Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Νίκος Οικονομάκης, μαθηματικός ΠΕ03, Μαρία Παπαβασιλείου, δρ Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας ΠΕ02, και Μανώλης Τσιφετάκης, M.Ed. Πληροφορικός ΠΕ86, διευθυντής του ΓΕΛ Σητείας. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων «Πολιτιστικές διαδρομές στον χώρο και στον χρόνο. Γνωριμία & αλληλεπίδραση του ανθρώπου με το περιβάλλον», στο οποίο συμμετέχει, από κοινού με το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Πραμάντων, το ΓΕΛ Σητείας με συντονίστριες τις εκπαιδευτικούς  Φανή Συντυχάκη, M.Ed. βιολόγο ΠΕ04.04, υποδιευθύντρια του ΓΕΛ Σητείας, και Όλγα Τσαντάκη, φιλόλογο ΠΕ02, και υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τη Μαρία Παπαβασιλείου, δ.φ. ΠΕ02, π. Εμμανουήλ Φραγκιαδάκη, υποψ. δρα Θεολογίας ΠΕ01 και Ελπίδα Φραγκιουδάκη, Αγγλικής Φιλολογίας ΠΕ06.

Σκοπός του προγράμματος είναι η εξωστρέφεια του σχολείου και η γνωριμία, επικοινωνία και αλληλεπίδραση μαθητών και εκπαιδευτικών με άλλες σχολικές μονάδες της χώρας, μέσα από την επαφή με τη φύση και το περιβάλλον. Ειδικοί στόχοι του προγράμματος σε επίπεδο γνώσεων είναι: Οι μαθητές να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν τις πολιτιστικές και περιβαλλοντικές δυνατότητες που προσφέρει ο τόπος τους μέσω της διερεύνησης του πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος. Σε επίπεδο δεξιοτήτων, να ερμηνεύουν τις πολιτιστικές αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων σε συνάρτηση με τη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας του φυσικού περιβάλλοντος διαχρονικά. Να εξοικειωθούν με την ομαδοσυνεργατική προσέγγιση της γνώσης. Να αναλάβουν ρόλο στην ομάδα. Να αιτιολογούν και να επικοινωνούν τις απόψεις τους. Να αναπτύξουν κριτική ικανότητα από τη διερεύνηση και επιλογή των πηγών τους. Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες στον σχεδιασμό και την παραγωγή τελικού προϊόντος. Σε επίπεδο στάσεων, να αναπτύξουν σεβασμό στην πολιτιστική παρακαταθήκη του παρελθόντος, να αναγνωρίζουν και να συνειδητοποιούν το πολιτιστικό τους παρόν, και να αποδέχονται την πολιτισμική ετερότητα. Να αμβλύνουν τις μεταξύ τους διαφορές ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσματικά πιθανές συγκρουσιακές συμπεριφορές.

Η έρευνα βασίστηκε σε τρεις θεματικούς άξονες: 1. «Mνημεία της φύσης – περιβάλλον»: α. «Παραγωγή – καλλιέργειες» (i. ελιές – ποικιλίες, προϊόντα, ii. αμπέλια – ποικιλίες, προϊόντα), β. «Φύση» (i. νερό – πηγές, λίμνες, ποταμοί, φαράγγια, ii. βότανα – ενδημικά φυτά Κρήτης, βιοποικιλότητα, iii. φοίνικες), 2. «Μνημεία πολιτισμού – παρελθόν, σήμερα»: i. ιστορία (πόλη – χωριά), ii. λαογραφία (ήθη – έθιμα: καζανέματα, θρησκευτικά πανηγύρια, εκκλησίες: τοπικές γιορτές, τέχνες: υφαντική, κατασκευή τοπικών φορεσιών, ξυλογλυπτική, αγιογραφία, τοπική μαγειρική – ζαχαροπλαστική), iii. «αρχαιολογικά μνημεία» (Κούρος Παλαικάστρου, Καζάρμα και άλλα φρούρια), 3. «Κοινωνία – παρελθόν, σήμερα»: i. παλαιά & σύγχρονα επαγγέλματα (φάμπρικες), ii. σύλλογοι (χορευτικοί, πολιτιστικοί κ.λπ.), iii. εθελοντισμός, iv. νέοι.

(περισσότερα…)

Συμμετοχή μαθητών του Ημερήσιου ΓΕΛ Σητείας σε εικονική δίκη στο Πρωτοδικείο Λασιθίου – Επίσκεψη στα Γενικά Αρχεία του Κράτους – Τμήμα N. Λασιθίου

Το Ημερήσιο ΓΕΛ Σητείας, ανταποκρινόμενο στην πρόσκληση του Δικηγορικού Συλλόγου Λασιθίου προς τα σχολεία Β/θμιας Εκπαίδευσης του Νομού, συμμετείχε σε εικονική δίκη που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 10 Απριλίου στο Πρωτοδικείο Λασιθίου με έδρα τη Νεάπολη. Στη δράση έλαβαν μέρος 23 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης (τμήμα Α2) συμμετέχοντας ενεργά ως δικαστές, εισαγγελείς, συνήγοροι υπεράσπισης και πολιτικής αγωγής, μηνυτές και κατηγορούμενοι, αλλά και ως ακροατήριο, στο πλαίσιο ενός απλού σεναρίου ποινικής υπόθεσης. Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Μαρία Παπαβασιλείου, δρ Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας ΠΕ02, η οποία ανέλαβε και τον συντονισμό της ομάδας μαθητών/-τριών, και π. Εμμανουήλ Φραγκιαδάκης, υποψ. δρ  Θεολογίας ΠΕ01.

Τους μαθητές υποδέχθηκαν στον χώρο των Δικαστηρίων ο Πρόεδρος Πρωτοδικών Λασιθίου Ιωάννης Ευαγγελάτος, η Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λασιθίου Σοφία Τσαγκαράκη και η Γενική Γραμματέας του Δικηγορικού Συλλόγου Λασιθίου Χρυσάνθη Φαρσάρη. Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αυτής δραστηριότητας οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τη διαδικασία απονομής της δικαιοσύνης και τη λειτουργία των θεσμών που διέπουν το κράτος δικαίου. Διαπίστωσαν στην πράξη ότι στο πλαίσιο του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δικαίωμα υπεράσπισης έχουν τόσο ο ενάγων όσο και ο εναγόμενος. Η εικονική δίκη επισφραγίστηκε με αθωωτική απόφαση υπέρ του κατηγορουμένου και ακολούθησε συζήτηση των μαθητών με τον Πρόεδρο Πρωτοδικών Λασιθίου κ. Ευαγγελάτο, την Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου κ. Τσαγκαράκη και τη Γ.Γ. κ. Φαρσάρη για το πώς βίωσαν οι μαθητές την εμπειρία της εικονικής δίκης. Οι μαθητές εστίασαν στο άγχος που τους προκάλεσε το βάρος της ευθύνης το οποίο επωμίζονται οι δικαστικοί λειτουργοί κατά την απονομή της δικαιοσύνης. Εν συνεχεία ερωτήθηκαν αν θα τους ενδιέφερε να ασχοληθούν με τη νομική επιστήμη και απάντησαν με ανάμεικτα συναισθήματα: είτε με ενθουσιασμό για τον ενδεχόμενο ρόλο τους στην υπηρεσία του δικαίου, είτε με προβληματισμό, λόγω των ιδιαίτερων απαιτήσεων που συνεπάγεται η ανάληψη θέσεων ευθύνης όπως αυτές των δικαστικών λειτουργών (δικαστές – εισαγγελείς) και των παραγόντων της δίκης.

(περισσότερα…)

Προετοιμασία ηλεκτρονικής εγγραφής για το σχολικό έτος 2024-2025

Αγαπητοί γονείς,

ενόψει της λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για την υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής των μαθητών/τριών στην της Α’ τάξης στη Β΄ και της Β’ τάξης στη Γ΄ τάξη των Δημόσιων Ημερησίων ΓΕ.Λ.και  ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2024-2025, το επόμενο χρονικό διάστημα,  θα πρέπει να συμπληρωθούν και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες, οι επισυναπτόμενες υπεύθυνες δηλώσεις και εν συνεχεία και οι δύο Υ.Δ. να επιστραφούν στη σχολική μονάδα έως τις 22-04-2024, είτε με γνήσιο της υπογραφής είτε μέσω Gov.gr.

(περισσότερα…)