Αρχική » Εκπαιδευτική Ρομποτική » Απολογισμός 2ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Απολογισμός 2ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Το διήμερο 27-28 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο το 2ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, που διοργανώνεται από το Γραφείο Σχολικού Συμβούλου Ανατολικής Κρήτης και τελεί υπό την αιγίδα του Δ. Ηρακλείου. Η πόλη μας εκπροσωπήθηκε από το 2ο Γυμνάσιο Σητείας και από το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Σητείας με τρεις συμμετοχές συνολικά.
Το φεστιβάλ έχει ως σκοπό την ανάδειξη της δημιουργικότητας των μαθητών και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (ΑΕΙ,ΤΕΙ) με σκοπό την παρουσίαση της εργασίας τους σε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και τοπική κοινωνία. Επίσης, στοχεύει στην ενημέρωση και στη διάδοση των μαθησιακών δραστηριοτήτων, οι οποίες καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση μέσω των σχεδίων εργασίας και της επίλυσης πρακτικών προβλημάτων. Ακόμα, διευκολύνει την επικοινωνία των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) μεταξύ τους και με την ευρύτερη τοπική κοινωνία.

Το 2ο Γυμνάσιο Σητείας συμμετείχε για πρώτη φορά φέτος στο φεστιβάλ με τη νεοσύστατη 9μελή Ομάδα Ρομποτικής του σχολείου. Παρουσίασε ?Robotics?on the floor?: ένα ρομποτάκι βασισμένο στο Εκπαιδευτικό Πακέτο Lego Mindstorms, που «χορεύει» στο ρυθμό του τραγουδιού ?On the floor?. Η επιλογή του σεναρίου, ο σχεδιασμός, η συναρμολόγηση, ο προγραμματισμός και η καλλιτεχνική επιμέλεια της παρουσίασης ήταν έμπνευση και δουλειά των μαθητών που συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό, αφιερώνοντας πολλές ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου. Αν και «αρχάριοι» στην εκπαιδευτική ρομποτική, τα κατάφεραν πολύ καλά και εισέπραξαν επαινετικά σχόλια από τους συντελεστές και τους επισκέπτες του φεστιβάλ. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους. Η ομάδα ευχαριστεί ιδιαίτερα το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου για την αγορά του πακέτου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αλλά και το Διευθυντή και τον Υποδιευθυντή του σχολείου για την υποστήριξή τους.

Το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Σητείας παρουσίασε ένα παιχνίδι στόχων με ρομπότ, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος επιλογής «Εφαρμογές Η/Υ» της Β? Λυκείου. Το παιχνίδι αποτελείται από δύο αυτόνομα ρομπότ που κινούνται σε προκαθορισμένες κλειστές διαδρομές. Το ένα ρομπότ αποτελεί τον κυνηγό και το άλλο το θήραμα. Ο κυνηγός είναι εξοπλισμένος με αισθητήρες υπερήχων ώστε να εντοπίζει σε κοντινή απόσταση το θύμα και να το σημαδεύει με μικρά μπαλάκια. Το θήραμα διαθέτει δύο σταθερούς και έναν κινητό στόχο και προσπαθεί να αποφύγει τον κυνηγό. Ανάλογα με τον στόχο που θα πετύχει το πρώτο ρομπότ αθροίζει και διαφορετικούς πόντους με αντίστοιχο βαθμό δυσκολίας. Ακολουθεί σχετικό βίντεο της επίδειξης λειτουργίας.

{youtube}40IchEUpTGM{/youtube}

Ακόμα, παρουσιάσαμε μια εφαρμογή (application) για φορητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «Ερευνητική Εργασία» της Α? Λυκείου. Αυτή η εφαρμογή αποτελεί τον πρώτο τουριστικό οδηγό της Σητείας για τέτοιου είδους συσκευές και μία δοκιμαστική της έκδοση είναι ήδη διαθέσιμη στο Google Play (πρώην Android Market) με την ονομασία ?Sitia Crete?. Μέσα στον οδηγό υπάρχουν πληροφορίες για την ιστορία της πόλης, τις επιχειρήσεις της, τα αξιοθέατα και τις δραστηριότητές της. Επίσης, η εφαρμογή πλαισιώνεται από πληθώρα φωτογραφιών και καλύπτει σε κάποιο βαθμό τις ανάγκες του υποέργου του υπό κατασκευή έργου «ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΔΙΑΧΥΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΜΕΣΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΣΗΤΕΙΑΣ» (συνολικού προϋπολογισμού 262.590,00? συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23{e6f8ee41b9979577ba62cb500c7a9ae7d0f80513a559c3b826de7dd6aab15601}). Η εφαρμογή δημιουργήθηκε και διατίθεται εντελώς δωρεάν με την αποκλειστική χρήση ελεύθερου και νόμιμου λογισμικού.

Στα πλαίσια της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής το σχολείο μας συμμετέχει στο ερευνητικό πρόγραμμα ?SeaPerch? του Αμερικάνικου Πανεπιστημίου MIT με την ευγενική χορηγία του εξοπλισμού από το «Ίδρυμα Ευγενίδου». Η κατασκευή ενός οχήματος ?Hydrobot? διδάσκει στους μαθητές βασικές επιστημονικές αρχές και τεχνολογικές εφαρμογές και τους εξοικειώνει με την ασφαλή χρήση των εργαλείων και τις τεχνικές διαδικασίες. Ως ένα όχημα σχετιζόμενο με το νερό, εισάγει τους μαθητές στις βασικές αρχές του σχεδιασμού πλοίων και υποβρυχίων και τους παροτρύνει να εξερευνήσουν διάφορα θέματα που άπτονται της ναυπηγικής, της θαλάσσιας μηχανικής, της ωκεανογραφίας, της θαλάσσιας βιολογίας και γενικότερα όλων των επιστημών που έχουν σχέση με τη θάλασσα. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές αποκτούν σημαντικές ικανότητες σχετικές με τη μηχανο
λογία και τον μηχανολογικό σχεδιασμό και έρχονται σε επαφή με τους χώρους της ναυπηγικής, της μηχανολογίας και της θαλάσσιας βιολογίας, μέσα στους οποίους μπορεί να ανακαλύψουν ευκαιρίες για μια συναρπαστική ακαδημαϊκή ή επαγγελματική πορεία. Με τη βοήθεια αυτών των ρομπότ θα λάβουμε δείγματα και μετρήσεις από τη θαλάσσια περιοχή του Δ. Σητείας και ευρύτερα.

Δυστυχώς, η ομάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του Λυκείου δε θα συμμετάσχει τη φετινή χρονιά στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που διεξάγεται στην Αθήνα στις 23 Ιουνίου, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης και χορηγών για την κάλυψη των εξόδων της ομάδας. Εν κατακλείδι, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μαθητές για την προσωπική προσπάθεια και το χρόνο που αφιερώνουν στην επίτευξη αυτών των στόχων, καθώς και τους γονείς και τους καθηγητές που μας εμπιστεύονται και μας παροτρύνουν στη συνέχιση τέτοιων προσπαθειών.

Οι καθηγητές

Ελπίδα Λαγουδάκη

Γιάννης Πουλακάκης
Πυρήνας WROHellas Αν. Κρήτης